diveworld blog Búvárkodás és kiszáradás avagy miért kell sok

Búvárkodás és kiszáradás avagy miért kell sok

Búvárkodás és kiszáradás

A folyadékhiány (dehidratáció) makacs fejfájást okozhat búvárkodás közben, ami persze a merülések után is megmarad, így az esti programokon sem tudunk már őszintén mosolyogni.

Teljes 24 óra kell hozzá, hogy a vízháztartásunkat egyensúlyba hozzuk, ezért nem árt már reggel kellő mennyiségű folyadékkal, vízzel indítani a napot.

Testünk 75%-a víz
Agyunk 80%-a víz
Izmaink 75%-ban tartalmaznak vizet
Vérünk 92%-a víz

A testünkben található folyadék szállítja az éltető oxigént és a tápanyagokat a sejtekhez, így változtatva az élelmet energiává, de ugyanez a folyadék szabályozza a hőháztartásunkat is.
1%-nyi kiszáradás már szomjúságot okoz a szellemi teljesítőképesség akár 10%-al is csökkenhet amikor szomjúságot érzünk 2%-nyi kiszáradás csökkenti a fizikai teljesítőképességet
4%-nyi kiszáradás letargiát, közönyt, és további negatív szellemi tüneteket okozhat

Minél jobban kiszárad valaki, annál kevésbé képes koncentrálni egy adott feladatra, egyre ingerlékenyebb lesz, és nagyobb valószínűséggel alakul ki nála fejfájás is. Akik nem figyelnek a vízháztartásukra és gyakran dehidratáltak, azoknál könnyebben alakulhat ki veseelégtelenség, húgyúti fertőzések, vizelettartási problémák, székrekedés és vesekő.