diveworld blog Még pár hasznos tipp a könnyű egyenlítéshez

Még pár hasznos tipp a könnyű egyenlítéshez

Ahogy azt már egy korábbi posztunkban is olvashattátok, írtunk pár hasznos technikát, arról, hogy hogyan is érdemes egyenlíteni. Ebben a témában szeretnénk még pár hasznos tippet megosztani veletek.

1. Még mielőtt vízbe mész azelőtt is elkezdheted a nyomáskiegyenlítést. A parton, vagy a hajón is elkezdheted, kondícionálni vagy „elő egyenlíteni” a fülkürtöd, úgy, hogy befogott orrba fújsz gyengén. Ezzel kissé megnövekszik a nyomás az Eustach-féle kürtőben, így az a merülés közben könnyebben is nyílik majd.

2. Egyenlíts minél korábban és gyakrabban: sok búvár elköveti azt a hibát, hogy az egyenlítéssel vár, amíg a legkisebb diszkomfort érzet megjelenik a fülében. Ilyenkor a középfülben lévő belső nyomás és a külvilág közti nyomás túl nagy lesz, és ezt az állapotot nagyon-nagyon nehéz kiegyenlíteni. Sose várd meg a kellemetlen érzést! Kezdd az egyenlítést a süllyedéssel egyidőben, és csináld, amilyen gyakran csak tudod. Van, akinek elég 2-3 méterenként, valakinek viszont 1 méterenként szükséges. Ezt idővel mindenki kitapasztalja.

3. Lábakat előre: Ha tudod, hogy az egyenlítés problémát okoz, süllyedéskor érdemes a függőleges pozíciót megtartani hosszabb ideig. Ilyenkor a tüdő és a fül közötti minimális nyomáskülönbség fog segíteni a könnyű egyenlítésben. Ezt egy tanulmány is igazolta, hogy a legtöbb egyenlítési technika 50%-al nagyobb erőkifejtést igényel vízszintes, vagy fejjel lefelé lévő pozícióban, mint függőleges testhelyzetben.

4. Süllyedj lassan: Ha olyan gyorsasággal süllyedsz, mint egy kő még a profiknak is gondot okozhat az egyenlítés. Minél lassabban süllyedsz, annál több ideje van a fülednek a megváltozott nyomáshoz alkalmazkodnia, így az egyenlítés is könnyűvé válik.

5. Nézz az ég felé: Ha merülés közben felfelé nézel, ez sokszor, megnyitja az Eustach-féle kürtőt.

6. Nyelj: Sok búvárnak segít a nyelés egyenlíteni, vagy a nyelés kombinációja az előző posztunkban leírt valamelyik technikával.

7. Néha állj meg: Sokszor az ereszkedéskor beiktatott kis megállók is rengeteget javíthatnak a helyzeten. Ezzel is segítessz a fülednek adaptálódni a nyomáshoz.

8. Igyál vizet: A kevés vízfogyasztás befolyásolhatja az orrnyálkahártya nedvességét is, valamint a termelt váladék besűrűsödését okozza, amely így blokkolja a levegő útját.