búvártúra észak-egyiptom banner

EGYIPTOM - ÉSZAKI HAJÓS BÚVÁRSZAFARI

A búvárszafari program mindenkinek szól. Kiváló lehetőség kezdő búvárok számára, hogy a nyílt vízi vizsgafeladatokat követően tovább gyakorolhassák, hogyan is kell a víz alatti világban boldogulni, és akár egy hét alatt komoly gyakorlatot és tapasztalatot szerezhessenek. A szafari felejthetetlen élményt nyújt azoknak is, akik már képzett búvárok és szeretnék felfedezni a szabadság és a búvárkodás összhangját. Erre tökéletes helyszín a Lighthouse Miracle-1 Vörös-tengeri luxus hajó.

Hurghadából induló északi roncs búvárszafari egész évben ajánlott. Ezen a búvárszafari útvonalon a Hurghadához és Sharm el Sheikhhez közeli korall zátonyokhoz látogatunk el.

Felejthetetlen élményeket nyújthat az ezen útvonalon található hajóroncsok sokasága és a korallzátonyok gyönyörű világa. A célpontok között szerepel az Abu Nuhas zátony, mely a Shadwan-szigettől 3,5 kilométerre található. Két elsüllyedt hajóroncsot merülünk (S.S.Carnatic, Giannis D), valamint eljutunk a II. világháborúban lebombázott S.S.Thistlegorm katonai szállítóhajó roncsához is. Merülünk Safagában, a Salem Express komphajó roncsánál.

Lighthouse Miracle 1 luxushajóról

Befogadó képesség: 24 utas, 12 db kényelmes kétágyas kabin található a hajón, mind saját fürdőszobával és szabályozható légkondicionálóval. A kabinokat a hajón naponta takarítják. Ágynemű, fürdőköntös és törölköző található a kabinokban. 3 kabin franciaágyas. All inclusive ellátás, napi három étkezés svédasztalos formában, amely korlátlan ásványvíz, gyümölcs, snack, kávé, tea és üdítő (Coca Cola termékek) fogyasztást foglal magába. A merülések között szendviccsel és gyümölccsel kedveskedik a személyzet. Napi 3-4 merülés, finom kaják, pihenés, szórakozás és a jó hangulat garantált…
Ingyenes internetkapcsolat (Wifi) is rendelkezésére áll az utasok részére, hogy ne jelentsen problémát kapcsolatban maradni az otthon maradt családtagokkal.

Egy kis ízelítő a legérdekesebb merülőhelyekről

Giannis D. hajóroncs

A Giannis D teherhajó 1983-ban puhafát szállított Rijekából, Szaud Arábiába és Jemen-be. Átszelte a Szuezi-csatornát. Azonban a nagyrészben eseménytelen vörös-tengeri út végén egy navigációs hiba miatt a Giannis D teljes sebességgel a zátonynak hajózott. A hajót elérte a végzete, nem jutott ki a nyílt tengerre. Az egykor 100 méteres hajó 3 részre törve merült el és nyugszik a tenger fenekén. A hajóroncs 4-25 méter közötti mélységben nyugszik. A szomszéd zátony lakói gyorsan benépesítették (zátonylakó halak, üvegsügérek, skorpióhalak, angyalhalak, stb.)

S.S. Carnatic hajóroncs

Az S.S. Carnatic hajó 1869 szeptemberében futott zátonyra Shab'abu Nuhas korall zátonynál, majd két napig tartó haláltusát követően elsülyedt. Körülbelül 40.000 fontnak megfelelő arany volt a fedélzeten. Az eredetileg kb. 90 méter hosszú és 10 méter széles hajó oldalára dőlve fekszik a homokos tengerfenéken. A hajóból mára csak a váz maradt meg, melyre rendkívül színes élővilág tapadt. A hajóba könnyű szerrel be lehet úszni, csak a rácsszerű vázakra kell vigyázni, könnyen bele lehet a palackkal akadni. A legmagasabb pontja kb. 20 méter mélyen van a zátony előtt a tengerben, a hajófenék pedig 25-27 méterre van a vízfelszíntől. A látótávolság általában jó, áramlás a zátony közelsége miatt közepes, de kezdő búvárok számára is ideális merülés nyújt a Carnatic.

S.S. Thistlegorm szállítóhajó roncs

A hajóroncs a homokos tengerfenék, 28 méter mélyen nyugszik, pár kilométerre Sha'ab Ali nagy korallzátonytól. Ezt a roncsot Jacques-Yves Cousteau fedezte fel a Calypso első expedíciója során 1956-ban. A hajót még 1941 óktóberében a németek bombázták meg, lőszerrakománya felrobbant, és ezáltal a hajó elsülyedt és a hajótat teljesen megsemmisült. A parancsnoki híd kabinja 12 méter magasra nyúlik a felszín felé, ami segíthet a búvároknak a homályos víz alatt tájékozódni. A hajó rakománya szinte a mai napig érintetlen, így a könnyűbúvárok számára ez egy utazás a múltba. A főfedélzeten 2 nagy torpedó és 4 vasúti kocsi pihen. Az iszap és korrózió ellenére is jól láthatóak a gépkocsik, teherautók, motorkerékpárok, jeep-ek, és egyéb katonai felszerelések. A hajótat körül a sülyedéskor kizuhant két tank, dobozolt lőszerek és fegyverek hevernek a fenéken. Egy merüléssel szinte lehetetlen megmerülni az egész roncsot.

Salem Express komphajó roncs

A 100 méter hosszú és 18 méter széles hajót 1964-ben, La Seyne-ben készítették el. A Salem Express sok névváltozáson esett át. Eredeti neve Fred Scamaroni volt, majd Nuits Saint George, később Lord Sinai, azután Al Tahara-ra keresztelték, csak 1988-tól lett a neve Salem Express. Az 1990-es évek elejétől az egyiptomi Safaga és a szaud-arábiai Jeddah kikötője között szállította az utasokat és a járműveket, akárcsak utolsó napján. A végzetes nap 1991 december 17 hajnalán következett be. Jeddah-ból jövet a hajó egy vihar közepén teljes sebességgel nekiment a Hyndman Reef zátonynak Safagától dél-keletre. Az orrészén található ajtó az ütközés hatására lenyílt és a beömlő víz miatt a hajó percek alatt elsüllyedt. A roncs kettős érzést ébreszt a roncsot látogató búvárokban. Egyfelöl izgalmas kaland, a roncs érdekes a vele elsülyedt rengeteg autó és a kisebb-nagyobb használati tárgy láványától, másfelöl tiszteletet érdemel, hiszen a hajón emberek utaztak, akik közül nagyon sokan életüket vesztették a tragédia során. A roncsban található bőröndökhöz, magnókhoz, biciklikhez és egyéb eszközökhöz nem illik hozzányúlni. Jobb oldalára dölve, 30 méter mélyen fekszik a fenéken, így a hajó bal oldala 12 méterre van a tengerszinttől. A hajó felszín felőli oldalán található több olyan bejárat, amelyen keresztül be lehet hatolni a hajó belsejébe, kabinjaiba, folyosóiba és le a motor-, illetve a raktérbe. Ez a behatolás már csak képzett és megfelelően felszerelt roncsmerülőknek ajánlott a szűk helyek, a tájékozódási nehézségek és a természetes fény teljes hiánya miatt.

Ras Mohammad – Mohammad-fok

A Sínai-félsziget legdélibb csúcsát alkotó hegyfok, a Mohammad-fok valószínűleg a legismertebb merülőhely a Vörös-tengerben. A Mohammad-fok két sziklaoromból áll: keleten a magasabbikat, Cápa-obszervatóriumnak is nevezik; nyugaton az alacsonyabb orom közelében fekszenek a híres korallzátonyok, amelyek itt-ott a sötét vízfelszínre törnek. Szürkecápák, barrakudák, csattogóhalak, tüskésmakrélák, tonhalak, Napóleon ajakoshalak, murénák és korallhalak úszkálnak itt a sokszínű lágykorallok és az óriási szarukorallok víz alatti kertjében.

Saab El Erg zátony

Hurghada egyik legdélebbi zátonya, ahol a Vörös-tenger legnépszerűbb heszínei találhatók. Delfinház, Poszeidon kertje és a Világítótorony. Delfinház: a régió leglátogatottabb merülőhelye, mivel nagyon gyakran találkozni palackorrú delfinekkel a környéken. Poszeidon kertje: sekély, 5-15 méteres merülőhelyén elbűvölő korallcsúcsok találhatóak, homokos völgyekkel, ahol a zátonylakó halak legszínesebbjeit láthatjuk.
Világítótorony: a fő zátonyhoz keletre fekszik és a benne található látványos korallfal miatt érdemes itt búvárkodni. Mélység: 13–25 méter, a látótávolság 20–30 méter.


A KÖVETKEZŐ BÚVÁRTÚRA IDŐPONTJA:
2018. május 05-12-ig

JelentkezemVisszahívást kérek

Jelentkezz bátran, vagy ha kérdésed van keress fel minket! A DiveWorld Hungary csapata a rendelkezésedre áll a +36 30 587 5989 telefonszámon, vagy az info@diveworld.hu e-mail címre írhatsz nekünk. Telefonon a nap 24 órájában elérsz minket, hívj bátran, akár most is!